Tid for forandring – mitt lille firma blir heltidsjobb!

Det har vært snart seks fantastiske år i Kreftforeningen. Jeg har lært så mye, og vært priviligert med å ha det som må være en av landets beste ledere som nærmeste sjef. Jeg har skikkelig gode kolleger som jeg er veldig glad i, og jeg har fått jobbe med en utrolig spennende merkevare, i en tid hvor den digitale utviklingen har gjort at jeg har gått fra den ene morsomme oppgaven til den andre. Jeg er veldig takknemlig for disse årene.

Men tidene forandrer seg, og jeg har besluttet at det er på tide med nye utfordringer. Jeg trives fortsatt utrolig godt i Kreftforeningen, men jeg ønsker å ha mer tid til kurs og foredragsvirksomhet, og til å kunne ta på meg spennende oppdrag i inn- og utland. Det riktige – ekstremt vanskelige – valget ble dermed å forlate min fine jobb i Kreftforeningen. Så nå starter jeg for meg selv, og gleder meg til å se hva jeg kan få til på egenhånd!

Den 1. september er jeg ikke lenger fast ansatt i Kreftforeningen. Men fordi vi skiller lag som ekstremt gode venner, vil vi fortsette å jobbe sammen – jeg skal bruke en del av min tid hos Kreftforeningen i hvertfall frem til jul. Det er jeg utrolig glad for – ingenting er hyggeligere enn å ha en så god første kunde! Men de andre 60 % av min tid – de er tilgjengelige for deg!

Jeg vil hovedsaklig fokusere på veldedig sektor også fremover. Bransjen vår er i forandring, og det er mange organisasjoner rundt om så beveger seg ut i fundraising-farvann for første gang nå. Mange erfarne fundraisingorganisasjoner går spennende tider i møte i sin digitale fundraising. Det betyr at norske byråer kanskje endelig lærer forskjellen på fundraising og markedsføring – men inntil da er det jeg som kan stille med den kompetansen. Oppdrag fra andre sektorer kan selvføgelig også være aktuelt hvis de er skikkelig kule:D

Jeg skal bruke sommeren til å definere tydelig hva det er jeg skal jobbe med, og kommer tilbake i august med mer informasjon. Kurs, foredrag og spennende rådgivningsoppdrag innen digital kommunikasjon generelt og fundraising spesielt blir i hvertfall hovedoverskriftene. Det innebærer for eksempel:

  • Digital strategi
    • Innholdsstrategi
    • Sosiale medier
    • Digital fundraising
    • Skjemadesign
    • Giveropplevelse på nett
  • Konverteringsøkning
  • Bindeledd / prosjektledelse mellom organisasjon og byrå – en som snakker begge språk
  • Fundraisingkompetanse på teamet ditt når byrået jobber med organisasjoner
  • Web- og annen digitalkompetanse til teamet ditt når organisasjonen jobber med byråer
  • Kommunikasjon generelt
  • Fundraising generelt
  • Kurs og foredrag om alt det ovenstående

Så jeg er tilgjengelig for oppdrag fra og med 01. september. Ta kontakt, så finner vi på noe morsomt og effektivt sammen.

Tusen takk til alle jeg har vært så heldig å jobbe med og samarbeide med i de siste 6 årene – dere har gjort meg til den fagpersonen jeg er, og jeg kommer til å savne den fantastiske arbeidsplassen Kreftforeningen er noe helt vanvittig.

Så gøy dette blir!

Om Beate Sørum

Hi! I'm Beate. I'm a fundraising consultant, specialising in digital. I used to work for the Norwegian Cancer Society, until I started my own agency in 2014. I do a lot of public speaking and I love it! Oh, and I'm one of those rabid feminists. And I like it when it snows.
Dette innlegget ble publisert i Fundraising, Kreftforeningen, Stort og smått. Bokmerk permalenken.

Er du enig? Har du spørsmål? Jeg vil gjerne høre hva DU tenker!

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s